Program dwujęzyczny
Dzieci w naszym przedszkolu mają kontakt z językiem angielskim nie tylko w trakcie zajęć z edukacji angielskiej. Uczestniczą także w zajęciach z innych przedmiotów, które są prowadzone w języku angielskim.
Na dwujęzyczność składa się edukacja językowa, edukacja matematyczna, edukacja przyrodnicza, edukacja artystyczna, edukacja społeczna, edukacja zdrowotna i edukacja wielokulturowa.
Dwujęzyczność polsko – angielską realizujemy w naszym przedszkolu od 2001 roku.
Program jest wzbogacony o dodatkowe programy wspierające realizację dwujęzyczności, dwujęzyczne kierunki pracy i projekty.
W każdym roku szkolnym realizowana przez nas dwujęzyczność podlega ewaluacji, dzięki której jest wzbogacona o nowe pomysły gromadzone podczas codziennej pracy dydaktycznej, szkoleń dotyczących dwujęzyczności, spotkań w szkołach europejskich oraz autorskich, innowacyjnych rozwiązań proponowanych przez naszych nauczycieli praktyków. Nowe spojrzenie na dwujęzyczność, którego doszukujemy się w naszej codziennej pracy jest naszym celem i wyznacza nam kierunki działań. Wszystko to służy przygotowaniu dzieci do posługiwania się językiem angielskim w sposób swobodny z naciskiem na komunikację.
Wymiar zajęć
-
Rainbow Music Box - rytmika w języku angielskim - 1 x w tygodniu 30 minut
-
Drama and Music - zajęcia muzyczno - teatralne w języku angielskim - 1 x w tygodniu 30 minut
-
Ruch rozwijający metodą Weroniki Sherborne - prowadzone w języku angielskim w grupach dzieci 3 letnich - 1 x w tygodniu 30 minut
-
Gymnastics - gimnastyka z korektywą w języku angielskim dla dzieci od 4 lat - 1 x w tygodniu 30 minut
-
Arts and Crafts - zajęcia plastyczno - techniczne w języku angielskim - 3 x w miesiącu po 60 minut
-
Heatly Kids on a clean planet- zajęcia z edukacji ekologicznej - 1 x w miesiącu 60 minut
-
Young Scientist - nauka języka poprzez wykonywanie prostych eksperymentów dla dzieci od 4 lat - 1 x w tygodniu 40 minut
-
Phonic Games - gry i zabawy językowe z native speakerem - 1 x w tygodniu 30 min
Dwujęzyczne Przedszkole Tęczowy Ogród to placówka, której ważnym celem edukacyjnym jest kreowanie nowej jakości w podejściu do dwujęzyczności w przedszkolu i szkole, aby dwujęzyczność dawała dziecku narzędzie komunikacji, a nie tylko bazę wiedzy testowej.
Z tego względu do programu wychowania przedszkolnego został włączony brytyjski program Letterland, który wykorzystuje naturalne zainteresowanie dziecka bajkami i opowieściami do:
-
nauczania słownictwa języka angielskiego,
-
przyswajania wiedzy z zakresu fonetyki,
-
ćwiczenia aparatu mowy,
-
wykonywania ćwiczeń w zakresie motoryki wielkiej i małej przygotowujących do pisania.
Program znajduje się na liście dziesięciu programów rekomendowanych do nauczania fonetyki przez Brytyjskie Ministerstwo Edukacji (Department for Education).